lördag 17 januari 2009

Snart tar han över ...

Nu är det dags för ett lite lättsammare inlägg. På tisdag ska Obama blir president, det kommer väl att sändas direkt över hela världen kan jag tro. Har man gott om legobitar däremot, så kan man uppleva händelsen hemma vid köksbordet, eller, ja ... så många bitar har man kanske inte när jag tänker efter. Men vissa har, kolla in bilderna nedan, jag hittade dom i DailyTelegraph:

Här kommer presidenten och hans fru, och folket står längs vägen och hurrar!!

Här är bilder från själva ceremonin utanför Vita Huset, hela världen väntar på att han skall svära eden och hålla sitt öppningsanförande.

Här svär Obama president eden, hans fru och barn står bakom honom.

Jag lärde mig ett nytt ord på engelska: Inaugural = öppningsanförande :-) ... låter för mig som något helt annat, men det kan vi ta i ett annat inlägg ... ;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar