fredag 2 januari 2009

Nice blogg ... ?


Just a Fair-y har givit mig ett pris för att jag har en trevlig blogg, som hon tycker. Tack, Just a Fair-y. I´m delighted!!!

Med priset följer en del åligganden, hm, som jag inte riktigt vet hur jag skall kunna förverkliga. Det här priset passar, som jag ser det, för att ge till enskilda personer med personliga bloggar. Jag vet inte om jag läser så värst många så´na, mer än Just a Fair-y förstås, och nu på sista tiden den här intressanta herr Barregren som jag lärt känna genom henne, eller i alla fall hans blogg har jag lärt känna. :-)

Sen har jag ju Anders förstås, men hans blogg börjar bli så tjatig om vad han och hans polare skojar om på helgerna numera, mer som ett forum för hälsningar och skvaller, så jag vet inte riktigt... ;-) Fast jag gillar hans musikinslag, särskilt när det är Thåström eller "Diggiimojja" (obs, mellan Anders och mej var det där sista, jag kan aldrig komma ihåg namnet på gubben :-) ). Tack vare Anders vågade jag själv börja blogga, så han är verkligen värd en eloge! Bloggen heter Anderstankar och ligger redan som länk i min blogg.

Jag har ju min vän i Washington förstås, hon har en verkligt personlig blogg som jag varmt rekommenderar. Kräver en del kunskaper i Engelska då förstås, men det har ni väl, damen ifråga är väldigt litterär och skriver historier med gamla antika Engelska ord och så. Fattar man inte kan man alltid skriva till henne och fråga, då blir hon jätteglad! Gillar man magdans skall man definitivt kolla in henne, magdans med lite "goth"-stuk är vad som gäller där. Hon heter JustMeriMaat och bloggen heter "In Flux", länken ligger i min blogg.

Annars är jag en sån där som hoppar runt lite här och där på nätet, verkligen surfar alltså. Dom sidor jag regelbundet läser är NT, DN, Newsmill, Ali Esbati, Nine Inch Nails, Daily Telegraph och LATimes m.fl., lite svårt att ge så´na ett "Nice Blogg Pris", dom behöver det för övrigt inte heller.

Jo, jag tror jag ska ge priset till en liten tjej också, en tjej som älskar The Ark!! Hon har just startat en blogg, har filmat sin hamster och visar bild på sin lånehund. Den heter: www.myarkworld.blogspot.com.

Så var det med det. Mors.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar