fredag 19 juni 2009

billigt utan kött

Från Köttfri måndag till Cheap Monday ... jeansen påminner en aning om mina egna gamla nötta, som blivtit väldigt cheap snudd på helt gratis efter någon tioårsperiod. Grabbarna på Cheap Monday Design har klart bättre symaskiner än min, kan jag säga, ett antal nålar for iväg innan mina blev klara ... och ett antal svordomar också för den delen. Så betänk nu vänner, reta inte längre mig för mina luftiga 501:or, jag säljer dom i alla fall inte!!!



... och kolla in den här sneakers varianten! Finge jag tag i ett par såna skulle tonårsdottern antingen sno dom eller så flytta hemifrån och låtsas att hon inte känner mig, jag lovar!! ... av avundssjuka menar jag. ;-)




2 kommentarer:

  1. Hejsan Lottie
    Jag vet inte om du är vet om detta men för nåt år sedan genomfördes en test av de vanligaste jeansmärkena i Sverige. Man kollade hur mycket gifter tyget innehöll och Cheap Monday placerade sig i särklass högst. De är alltså skitgiftiga och påverkar dels bärarens hälsa men också grundvattnet eftersom de avger massor av gifter vid tvätt. Kan vara värt att fundera på...

    SvaraRadera
  2. Kan verkligen vara värt att fundera på!!! Så mycket research gjorde jag inte innan jag postade det här, tur att jag inte köpt några i alla fall!! ... än. :-)

    SvaraRadera