tisdag 17 mars 2009

YouTube - lek :-)

Nu tänkte jag vara lite rolig :-) !!!

Bloggpolaren Anderstankar har så mycket knäppa idéer och fåniga lekar på sin blogg, dom flesta anammar jag inte, sorry Anders, in spite of that I´m very fond of you ... :-).

Emellertid kom han idag upp med en grej som jag tänker ta efter, jag tänker nämligen visa vilka videoklipp jag rekommenderas av YouTube. Det betyder att, i och med att jag är registrerad på YT ser och hör storebror YT allt jag tar mig för på YT. Kan tyckas skrämmande men det skiter jag i, skäms inte över att jag kollar in skumma filmer och annat barnförbjudet. Jag blir också påmind om jag skulle råka på samma klipp två gånger, "tidigare visad", och jag får valt antal rekommendationer varje gång jag öppnar YouTube-sidan, alltså ett urval baserat på mina tidigare val. Denna lista är alltså skamlöst avlöjande ... alltså, en del vet jag inte ens vad det är ???!!! :-S
Ready GO!

Depeche Mode - Master and Servant
Alice in Chains - Love Hate Love
Terremoto Peru-Lima - 15 Agosto de 2007 - Jucaro Peru
al.eX 14 Beatbox NeW (Ingen aning)
Henry Rollins - Surreal Conversation
Dane Cook - Jesus Jokes
Nåt på ryska ??? (ingen aning???)
Insanely Amazing guitarr solo 2 (ingen aning???)
Nine Inch Nails - Everyday is Exactly the Same
Peter von Poehl - the story of the impossible (????)
Tom Morello - GH3 Bulls on Parade video
Parents just don´t understand
Rage Against the Machine - Bulls on Parade (solo without killswitch!)
Bauhaus - All we ever wanted
Nine Inch Nails - Dead Souls (Joy Division cover)
Slayer - Angel of death
Marilyn Manson - Astonishing Panorama of the End Times
Eminem - Outro

Hm, någon kommentar?? Själv fattar jag inte riktigt alla kopplingar här, men det är väl inte heller meningen. ;-)
Konstigt att varken Rammstein eller Prodigy kom upp, men det gör dom kanske imorgon.

4 kommentarer:

  1. Tack för promotingen av min knäppa blogg. :-) Det blev ju, som förväntat, en del konstiga saker och en del välkända (iaf artisterna, låtarna har jag inte full koll på). Man undrar ju om det är du eller dottern som varit inne på nåt som liknade "Parents just don´t understand". :-)

    SvaraRadera
  2. Det var länge sedan dottern satt vid min dator, men jag ha full förståelse för undran. Kanske skulle ta och se på klippet??

    Det där på ryska har jag funderat över, min bloggpolare i USA har ryska länkar på sin blogg ... kan det ha en koppling, eller är man nojjig nu ?? :-)...

    SvaraRadera
  3. Storebror Tuben ser allt du gör o inte gör vettu... Vår tids KGB... ;-)

    SvaraRadera
  4. haha ... idag när jag var inne kom det upp 6 st förslag med Marilyn Manson, en stor jäkla jumbojet som landar och en film på en söt liten bäbis som skrattar :-D. Ok, storebror inte bara ser, han försöker påverka också.

    SvaraRadera