torsdag 28 maj 2009

organic unaware overware

Nu vet inte jag om jag ska berätta var vi har handlat ... kanske kan ni ta reda på det själva, men vad jag ville berätta var att det börjar bli kul nu när ens barn har mer koll än man själv, riktigt uppfriskande faktiskt. Det började med att jag under måltiden fick en lektion i hur maten passerar genom kroppen, när och hur näringen tas omhand osv. Mycket intressant.

Sen drog vi på stan en sväng och letade efter t-tröja, sent om sider hamnade vi framför en reklamaffisch... "Ah, den!" utropar 12-åringen, "En sån tröja bara måste jag ha, den har jag läst om och sett bild på, det är dom själva som designat dom!" Att det var favorit rock bandet som stod iklädda tröjan var antagligen anledningen, trodde jag, när vi i full fart for uppför rulltrappan i klädbutiken och började söka igenom lokalen. Tröjorna var coola faktiskt, och på väggen satt bilder på en massa kända artister och modeller. Vi valde genast ut varsin t-shirt, det var en kampanj för att uppmärksamma aids, 25% av vinsten skulle gå till aidsforskningen, så långt var jag med och tyckte det var skitbra!

Det var inte förrän jag kom hem och började läsa ordentligt på tröjan, med glasögonen på mig ;-), som jag blev nyfiken på riktigt, hmm ... Yoko Ono, Dita von Teese, Robert Smith ... hmm ???

Jag hamnade framför min elektroniska uppslagsbok google ganska snart, och nu har jag insett att det är en stor kampanj jag inte varit helt och fullt medveten om. DAA, Designers Against Aids. Och tänk, vi fick hem varsin ekologisk t-shirt också, omedvetet, dom är nämligen tillverkade av organisk bomull. Så kan det gå när inte glasögonen är på! ;-)

Jag postar ett par bilder också, här bredvid, men det var inte dom här vi köpte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar