onsdag 2 december 2009

bögblod

Jag hörde igår på nyheterna, att det nu är ok för bögar att lämna blod, förutsatt att dom inte haft sex på ett halvår!! Jag visste inte ens om att dom hittills inte fått lov att lämna blod, jag har ju vänner som är bögar och visste ändå inte, kände skam över det och blev arg ... igen. Som sagt tidigare, inte mycket förvånar mig i dagens samhälle, men att den här regeln/lagen funnits är ju ren och skär tydlig konkret diskriminering, jag blir inte arg, jag blir galen! ... och det tyder återigen på att vårt samhälle styrs av människor utan kunskap och med ett enormt stort mått av fördomar.

Det är alltså inte nog med att många homosexuella redan nu känner ett utanförskap och blir diskriminerade i olika sammanhang, utan det är också så att man inte tillåts delta i och bidra till samhället med det man enkelt skulle kunna, ge blod. Jag trodde allt blod HIV testas redan nu, en naiv tro kanske, men jag menar vilket blod som helst kan ju vara smittat med allt möjligt.

Vadå inte få ha sex på ett halvår ....? Så om man tänker sig att ge blod ska man först avhålla sig från sex med den man älskar och lever tillsammans med, förefaller fullständigt makabert i min lilla hjärna. Jag var sambo med en blodgivare i ett antal år, tänk om vi skulle ställts inför ett sånt ultimatum, det hade ingen av oss accepterat och världen skulle antagligen bli helt utan blodgivare om det vore så. Om heterosexuella ställts inför ett sånt val skulle det bli uppståndelse och ivriga diskussioner och protester överallt i media. Världen räknar kallt med att bögar har HIV och räknar också kallt med att bögar är ett släkte som knullar runt med alla möjliga män och är konstant otrogna!

Hahaha :-D ... ja va fan ska man göra då, galenskaperna tar ju aldrig slut.

Läs Trollhare, och läs artikel i DN:


http://trollhare.wordpress.com/2009/12/02/bogar-som-penetrerar-den-friska-samhallskroppen-eller-ar-konsidentitet-smittsamt/

http://www.dn.se/nyheter/sverige/bogar-far-bli-blodgivare-1.1005599

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar