fredag 19 september 2008

Vivienne sportar ... :-)

Nu är veckan över, jo ni vet den med alla idrottsliga aktiviteter i stan. Det har gått ganska bra här, trots alla farhågor, men jag har någon här hemma som är ganska trött. Det var bestämt att vi skulle fira lite nu när veckan är över, men det verkar inte som det finns någon entusiasm över till det, just nu.


Jag hittar en gammal bekant i the Guardian idag, Vivienne Westwood har visat upp sin kollektion, detta måste ni kolla in.

http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/gallery/2008/sep/19/londonfashionweek.catwalk?picture=337773699

(jag hoppas länken funkar)


Damen i fråga är sig lik, om än något äldre, och hennes publik är intressant, eller försöker i alla fall göra sig intressant. Jag tänker på Dita Von Teese´s underligt färgade klänning med bara lite för lite tyg och Pamela Andersson i sällskap med nån knepig vit figur... beats me. Trots att jag mår illa av att se dom anorektiska modellerna och fullkomligt hatar denna företeelse som kallas modeindustrin, kan jag inte låta bli att le och känna en viss sympati när jag ser Vivienne Westwood, tror det är något med hennes sätt att klä sig, och något i hennes ögon ... tyvärr verkar det inte som hon klarar av att se nyktert på tillvaron, men å andra sidan vem gör det.

Tänker för en kort stund tanken: Vad skulle hänt om Vivienne ombetts delta i Pekingspelen under en vecka!? ;-)

2 kommentarer:

  1. Och framförallt: Vad skulle hon säga om tampongtomtarnas framfart? ;)

    http://tampongtomtarna.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. jamen det skulle inte förvåna mig om hon gillar tampongtomtar ;-)

    SvaraRadera