torsdag 14 augusti 2008

Odd News



Sen.John McCaine gillar ABBA, det har jag läst i amerikansk nättidning under "odd news" (såna tycker jag är kul), McCain gillar Dancing queen som absolut första val bland sin favoritmusik, Barak Obama däremot gillar hip hop, the Fugees, "Ready or Not". Bägge presidentkandidaterna har ombetts presentera en tio i topp lista med sina favoriter i en tidskrift, Blender Magazine. Fler Obama val är Kayne West, Nina Simone, Springsteen, Rolling Stones och U2 m.fl. McCain väljer två ABBA-låtar, Beach Boys, Louis Armstrong, Neil Diamond, Roy Orbinson m.fl.Om jag skulle lägga min röst på någon av dom här två herrarna, baserat på musiksmak, så skulle jag inte tveka mycket, bortse en aning från Kayne West kanske då.





Fler mysko nyheter: I japan blev två människor rånade av Nalle Puh, rånaren påstod senare till polisen att han tagit på sig Puh-kostymen för han inte hade några rena vanliga kläder att ta på, något taskig förklädnad kan man tycka, särskilt om man agerar rånare. Undrar just vad det var i stöldgodset, guld eller honung...?


Hunden tar efter, på ett universitet i London har forskare funnit att om man gäspar gör hunden det också, i hela 72% av fallen gäspade hunden direkt efter att den sett forskaren gäspa. Tänk alltså på att glo på din hund nästa gång du gäspar, den lider förmodligen med dig och lägger av en sympatigäsp. Vad vi andra, vi som inte har hund, ska titta på när vi gäspar det kan jag inte komma på, inkom gärna med fantasifulla förlag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar