onsdag 23 juli 2008

liten Batman psykos m.m.

Inlägg ingående i den allmänna Batman-hysterin har spridit sig även hem till vår lilla tv-hörna som förvandlats till ett biobesökskrav, plötsligen. (undrar oroligt över åldersgränsrekommendationerna för filmen)


I alla fall, batman har blivit tillfälligt beatman, och suttit hos polisen misstänkt för familje-misshandel, hu då. Kan Christian "Snygging" Bale möjligen axla rollen som människornas hjälpare mot den eviga ondskan, man vet inte riktigt. Bakom alla förklädnader finns dock en verklighet, det vet vi, och allt man läser i tidningarna måste man inte tro på, ens om det är i Dagens Nyheter.

För att underhålla Batmanfebern lite visar jag en bild på tjusiga vrålåket, finns väl ingenting den bilen inte kan göra ;-). The Dark Knight är i alla fall en tydlig succe, filmbolaget har satsat enorma summor på lanseringen. Experter säger att filmen trots allt är bra, välgjord och klart sevärd. Den har också tillägnats Heath Ledger, som dog av en överdos närväl inspelningarna var klara, han spelar Jokern, för den som inte vet.


Inlägg i NIN-psykosen då: Jag har svikit min egen övertygelse och beställt senaste NIN-cd´n på Ginza, (skämmingt), men vad gör man när man inte fattar bättre. Jag måste ju för tusan ha den!!

Suck, Ginza, den eviga guldgruvan i skivvärlden, vet inte hur länge jag grävt där, minst hundra år känns det som, men säkert tjugufem ..... och vad kan fucking snobb Trent i NIN göra åt det, alla kan väl inte äga super Macs heller, eller vara datanördar. Jag är faktiskt inte ensam i eländet heller, jag har läst åtskilliga kommetarer från fans som har alla möjliga problem både med nerladdningar, datorer som inte funkar och obegripliga förbeställningsprocedurer. Trent ger långa utförliga förklaringar på hemsidan men det tycks vara hopplöst att få någon reda i det hela. "I´m sorrry about the hazzle" står det titt som oftast, jo du ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar