lördag 11 april 2009

sexiga bönor

Alltså ... det var inte jag som läste på godispåsarna, jag brukar i så fall äta ur dom, när jag har några. 11-årig dotter läste däremot, och hon var observant även om hon inte riktigt kunde förklara på vilket sätt det hon läste var anmärkningsvärt.

Jag köper kolabönor för jag gillar dom, och dom har funnits så länge jag levt. Jag är inte intresserad av att hålla damer i styr heller, möjligen män då ;-), "skämtar", ni vet att det är så dom skriver va, ungdomarna, när dom chattar och twittrar, när det inte går att göra vanliga ljud som skratt och gråt och sånt, då skriver dom "skratt" eller :-D, eller "gråter" , eller som jag nu gjorde "skämtar".

Undrar om man kan anmäla tillverkare av godispåsar för könsdiskriminering? Jag har en vän som är aktiv på Kvinnohuset, hon vet kanske. Nu måste jag ju berätta vad det står på påsen då, ni spricker väl av nyfikenhet. Följande blir min påskhälsning till mina bloggläsare, och tänk nu på av vem ni köper godiset i fortsättningen.

På Karamellkungens papperspåsar står det så här om kolabönor, jag citerar mer än gärna:

"Kolaböna
Den här klassikern är tuff och hård i början, men med det rätta tugget får du henne att mjukna. Då bjuder hon på en härlig smörkolasmak. "

Ha en skön fortsättning på påsken era drinkare!!

1 kommentar:

  1. Haha, den där beskrivningen passar in på vissa damer jag känner. :-) ...o god påsk själv, drinkare eller inte...

    SvaraRadera