måndag 20 april 2009

King of Goth versus fåntrattar.

"Ödslade min tid igår kväll med att kolla in Fredrik & Filip, undrade ödmjukt vad dom höll på med." Så skrev jag just på Twitter och jag menar det. Jag har tyckt att dom två snubbarna haft kvalitéer som programledare och intervjuare, men igår hade dom tagit sig vatten över huvet, som man säger, det blev urtrist och pinsamt.

Dom hade besök av Jonas Gardell, så långt skapligt, frånsett två urfåniga typer som skulle skrota en bil på ett så fantasilöst sett att det inte ens blev roligt tack vare överdrift. När man fick se dom två herrarna utklädda till bäbisar i en wrestling ring vad jag nära att stänga av TV:n, enda anledningen till att jag satt kvar var att jag ville höra Mr. Brian Warner säga nåt uppseendeväckande som skulle få mig att småle en aning, han är ju åtminstone proffs på att göra show.

Medan F&F utan succé försökte späda på den gamla uttjatade MarilynManson-skräck imagen så envist att Jonas Gardell började bli skakis, visade skräckgästen ett artigt och finstämt intryck och hela grejen föll i ett antiklimax. Han drack visserligen absint, om nu det var sant, och han muttrade nåt om sex och brudar och bröstvårtor och sånt, men troligen hade han lika gärna diskuterat politik, moralfrågor eller nämnt något om sitt bildkonstnärliga uttryck, som ju faktiskt hade varit intressantare att höra om. Han är ju ingen idiot, inte ens är han galen. Han berättade att han tagit upp vänskapen med Twiggy Ramirez igen, och att han var glad över det, F&F hade inte läst på, för dom antog att Twiggy var bruden han haft i logen alldeles innan, Great!, och sen började dom tjafsa om något helt annat och MM fick ingen chans att spinna vidare.

Pinsamt F&F, där sjönk ni i popularitet ännu mer, nu hade ni chansen att låta Antichrist himself möta Jesus Jonas, men ni sumpade det och lyssnade hellre på era egna röster och visade era egna stojigheter, och har vi inte här beviset för att svenska tv-producenter har problem med att sätta stopp när produktioner överlevt sig själva? Ge upp för tusan hakar nu, ni har gjort ert för svensk TV Mr.Filip och Mr.Fredrik, go home to Sweden and go mainstream, det gör ni antagligen bättre. Synd, för jag gillade er ett tag.

2 kommentarer:

  1. Jag missade visst det där programmet som alla tjatar om... Men pinsamt det där med Twiggy :S

    SvaraRadera
  2. Jo visst. Jag antar i alla fall att det var honom han menade, men han fick ju som sagt knappt prata till punkt. Det var väl antaglien inte tillräckligt kinky för herrar F&F. :-(

    SvaraRadera