tisdag 18 november 2008

kravbananer och AndersB´s ansiktsmask

Nu kan man se små, nästan obetydliga orosryckningar i ansiktsmusklerna på Anders B., när han otydligt upplyser om att ekonomin i Sverige inte är fullt så stabil som tidigare, att många, många människor kommer att bli arbetslösa är troligt, men, det ordnar sig, för .... bla,bla,bla,blä!

Hela världen tycks vingla betänkligt, bilindustirer som är i kris för att dom inte tillverkar miljövänliga bilar, samtidigt som odlingen av sockerbetor till etanoltillverkningen förstör miljön, samtidigt som vi här i Sverige snart kommer att förlora vår rätt till en rimlig lön för de arbeten vi utför. Samtidigt läser jag att det kvittar fullständigt vad vi gör, för Kina ensamt kan få polerna att smälta ner, och hur mycket vi andra än kämpar på med miljörestriktioner så kommer det inte att hjälpa då. I Irak har U.S.A fått rätt att stanna kvar ytterligare tre år, och vad tänker Barack göra åt det då?, och det värsta av allt, Josh Freese ska sluta som trummis i Nine Inch Nails !! Har ni hört!? :-)
Fy ... ja, tusan alltså! Vissa dagar känns det mesta bara såååå hopplöst.

Nu påstås det att årets julklapp kommer att bli en "upplevelse". Va?
Jag tycker vi har nog med upplevelser, och orosmoment, jag önskar mig lite lugn och ro, en aning mer pengar till julgodis och en ny TV vore inte fel, häromveckan ringde en kille från ComHem och ville erbjuda mig ett bra pris på digitalTV-box fram till årsskiftet, det föll på att min TV inte har scartkontakt, den är alltså så gammal att när den tillverkades hade folk inte hört talas om digitalTV. Kanske inte så konstigt att jag så sällan tittar på TV :-).
Men egentligen är det ju bra att folk inte vill ha en massa prylar längre, fast jag tror inte riktigt på det, jag tror att folk har så mycket att det inget mer finns att köpa, och då är också fördelningen av detta ägande väldigt skevt, för jag vet väldigt, väldigt många som har väldigt, väldigt lite prylar, och som aldrig ens kan drömma om att skaffa sig en miljövänlig bil. Fast på Gröna Konsum finns endast kravmärkta bananer, vill man ha annat i bananväg får man gå till Hemköp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar