lördag 8 november 2008

Demonbaby

Ok, sorry, jag var kanske lite slö i inlägget nedan, skall förklara mig nu när jag sitter här i lugn och ro på lördagskvällen.
Jag blev lite upprörd när jag läste inlägg på Twitter, från medlemmar i Californien, med uppmaningar om att rösta mot Proposition 8. (Det är genom Demonbaby, Rob Sheridans "alterego", eller vad det nu är, http://twitter.com/demonbaby , som jag kommit att kolla in Twitter ibland. Egentligen fattar jag lika lite av det som jag fattar av Facebook, men det är en annan fråga som jag kan ta upp en annan dag.)
I alla fall, när jag tog reda på vad Proposition 8 var blev jag lite less. I Californien beslutades i Maj i år att alla par skulle ha rätt av gifta sig oavsett kön eller ja, hudfärg och så ... (va fan ska man säga...? :-S ). Nu har alltså Mormonkyrkan, eller vad dom nu är, lyckats få igenom en undantagslag, en proposition 8, där det ska stå att denna rättighet enligt konstitution inte ska gälla för homosexuella. Så är det. Och förslaget har tydligen gått igenom. En kort lycka kan man tycka. :-( T.o.m. verkar det vara lite oklart var Barack Obama står i frågan, vissa påstår att han är mot Prop 8 och vissa vill påstå motsatsen, knivigt.

Nu blev det en del promo Rob Sheridan, men ok då, han är en rätt cool konstnär after all, inte utan anledning att han är NIN´s "art master". Nedan länk till hans sida:
http://www.demonbaby.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar