måndag 2 juni 2008

Blandat onödigt vetande

Du har inte nå´n gammal Kalle som ligger hemma och skräpar? Ett ex av det första numret av Kalle Anka har sålts på auktionssajten Tradera för 105 600 :-, lite av ett rekord sägs det. Fantomen får man nog också en del kosing för, om man sparat på nå´t fint ex sedan 50-talet. Ja inte vet jag, kan nog inte riktigt förstå var i värdet ligger, alltigenom efterfrågan som styr, och känslan av att äga det allra första numret ... ah, precis som förstaupplagor av böcker, då gärna signerade också. Jag tror jag kommit ifrån det tänket, numera ägnar jag mig åt att vara bland dom första som laddar hem senaste NIN inom tio minuter från det att den kom ut, det kan jag kalla häftigt ;-), och mer med i tiden.

På Cambridge i England har det uppstått blandade reaktioner när en text av Amy Winehouse dök upp på en tenta. Eleverna fick i uppgift att jämföra hennes texter med dom av en 1500-talspoet, skriver the Times. Kan detta möjligen vara the upraising of rocklyrics? Det vore mycket trevligt, det gillar jag. :-D Dessvärrre har jag ingen aning om vad Amy´s låtar handlar om, antagligen nå´t annat än det hon är känd för.

Kan ni se honom här nå´nstans, kan ni det?


King Kong! Nä det kan inte jag heller, för totalt upp i rök är han, och kulliserna till den gamla filmen också. Turistattraktionen med uppbyggda scener ur King Kong filmen brann upp igår, eller ner, eller whatever.. i en stor brasa på Universal studios i Hollywood. Inte nog med att det ständigt brinner runt om L.A. nu brinner det mitt i smeten också, inte skulle man vilja bo där, dom måste vara tokiga, och skakar gör det också titt som tätt. L.A Times websida däremot, den kan man kolla in om man gillar bildreportage och bildupplevelser, någon bättre har inte jag stött på under min korta tid som slö surfare. Ibland säger en bild mer än väldigt många ord.

Pandorna på Zoo i Beijing, deras reservat blev drabbat av jordbävningarna, men vistelsen på zoo var planerad sedan tidigare.

Sydkoreaner protesterar i Seoul, mot Amerikansk köttimport...!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar