lördag 1 augusti 2009

avslöjande

Nu kommer jag med ett avslöjande, jag röstar socialdemokratiskt.

Nja, det gäller kyrkovalet faktiskt, så oroen eder icke, vänsterpartiet ställer inte upp i Norrköping så det får bli det näst bästa då, för rösta, det ska jag. Men jag har en liten försiktig önskan om att ni också skulle göra det, i alla fall dom av er som fortfarande är medlemmar förstås, det finns nämligen en oro över att SD kommer att utnyttja kyrkovalet för att skaffa sig politiska poäng, som "en språngbräda in i riksdagen" kan man läsa i artiklar som berör ämnet.

Har man inte tidigare satt sig in i det valet och dess många grupper så är det inte helt enkelt att göra sitt val. Själv har jag aldrig haft några större probelm, eftersom v gäller för mig så står alla dom andra så långt bort att inga tveksamheter finns. Hos sossarna finns Kristen Vänster eller Broderskapsrörelsen som dom kallar sig, jag hade en gång i tiden en vän som var aktiv där och vi hade många och långa samtal om livet och politiken.
http://blogg.kristenvanster.se/

VISK, som är vänstern i svenska kyrkan, ställer inte upp här i Linköpings stift så därför får det bli sossarna för min del, men till Kyrkomötet hoppas jag kunna rösta riktig vänster. Ja vad gör man ...?
http://www.visk.se/default.aspx

Lägger ett par artiklar om kyrkovalet i sidkolumnen, dom innehåller en del fakta om valet och en del om SD, är från Kyrkans Tidning. Jag kommer fortlöpande att lägga länkar där angående valet, varefter jag hittar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar