torsdag 15 oktober 2009

Underbara förvirrade liv

Det talas om verklighetens folk, det är Göran Hägglunds fel ... eller rätt. Intressant att en diskussion om vanlighet kommit upp i mediaflödet, ska bli intressant att se hur man löser det där med att förklara vad verklighet är, och vanlighet. Vem vill vara vanlig, vill Göran det? Skulle han vara politiker om han strävade efter att vara vanlig, bara vanlig. För visst ligger det ett litet "bara" framför det där vanliga?

Där kommer vi in på problemet tycker jag, nämligen värderingen, bara vanlig. Vad vill människor som lever en vanligt liv i verkligheten egentligen, dom som arbetar och bildar familj, mamma-pappa-barn-familj, till skillnad mot eliten och dom med speciella krav på livet ... som är politiker, kulturvänstern, bögar ...hrm? ... ensamstående föräldrar, arbetslösa, sjuka och handikappade...? Hm, nu blev det lite konstigt här någonstans, blev det inte.

Tänk att man äntligen hamnat bland eliten!! Underbara värld.

Min verklighet är min verklighet, kan aldrig bli din verklighet, en lärdom av livet. Var och en står alltid ensam, var och en står alltid inför sin egen komplexitet och sin egen lösning, och ingen annan kan någonsin ta ansvar för Göran Hägglunds liv, tänk på det. ... and don´t confuse it with love, please ...

4 kommentarer:

  1. Göran Hägglund: lika "vanlig" som alla andra :-P bara lite dummare! Haha! sååå jävla blåst!
    Ska vi bilda en "elitklubb"? Åhh, va jag har stört mig på hans korkade uttalanden! Va bra att du tog Göranskrället i bloggen! puss!

    SvaraRadera
  2. Haha, det var ju bra. Jag tyckte själv att jag möjligen var lite för snäll, men jag orkade inte ilskna till ordentligt. Det är så dumt att det inte ens är värt att ödsla energi på. Så jävla dumt rent ut sagt!

    Ja elitklubben tillhör vi ju redan, den heter ju Bläckfisken!!!?

    SvaraRadera
  3. Bläckfisken såklart!!! :-)

    SvaraRadera